تلفن پشتیبانی:
۰۲۵۳۸۸۶۱۱۵۹
|
فروشگاه ها
فهرست بیامُد
ارسال ایمیل بیامُد از
لطفا ایمیل خود را وارد کنید تا عضو خبرنامه ما شوید!
دانلود نرم افزار بیامُد از
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به بیامُد می باشد.
تلفن پشتیبانی:
۰۲۵۳۸۸۶۱۱۵۹
|
فروشگاه ها
فهرست بیامُد
ارسال ایمیل بیامُد از
لطفا ایمیل خود را وارد کنید تا عضو خبرنامه ما شوید!
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به بیامُد می باشد.
تاثیر تکنولوژِی بر مد
مراحل و فرایندهای دخیل در تولید پارچه، مانند تبدیل الیاف پنبه به نخ و سپس تبدیل این رشتهها به صدها پارچه زیبا، به نظر یک فرآیند پیچیده است. ما در این مطلب تمام این مراحل را به صورت ساده با شما مطرح خواهیم کرد...
تولیدی پوشاک
| 1402/09/22
انواع برش
برش های لباس و مدلهای انتخابی در لباس که مجموعهای از خطوط هستند، به دلیل ویژگیهای بصری و روانی خطوط میتوانند اساسیترین و موثرترین عامل برای متناسب تر نشان دادن اندام باشند.
کارگاه تولیدی
| 1402/09/22
کارگاه تولیدی پوشاک
این مقاله به عنوان راهنمای جامع تولید پوشاک و ایجاد تولیدی لباس محسوب میشود. از راهاندازی و اصول تولیدی لباس تا مدیریت، توسعه و بازار با شما خواهیم بود و مناباس باید رعایت کنید میرویم، پس همراه ما باشید …
کارگاه تولیدی
| 1402/09/22
پارچه نخی چیست ؟
پارچه نخی همان پارچه پنبه ای است که در زبان عامیانه میان له نشدن، به بیرون اشاره کرد.
به همین دلیل پارچه نخی بپاما در مورد الیافی که در پارچه نخی بوط تقسیم می شود.
انواع پارچه
| 1402/09/22
پارچه نخی
جنس نخی به چه پارچه ای می گویند؟ چیزی به اسم پارچه جنس نخی وجود ندارد؛ بلکه درست آن، پارچه پنبه ای است. نخی در واقع صفت برای پارچه است و نام پارچه محسوب نمی شود.ر توسط کارخانجات نساجی تولید می شوند.
انواع پارچه
| 1402/09/22
کارگاه تولیدی
| 1402/09/22
این مقاله به عنوان راهنمای جامع تولید پوشاک و ایجاد تولیدی لباس محسوب میشود. از راهاندازی و اصول تولیدی لباس تا مدیریت، توسعه و بازار با شما خواهیم بود و منابع مفیدی را در اختیار شما قرار خواهیم داد، سپس به سراغ نکات مهمی که در راه اندازی یک تولیدی لباس باید رعایت کنید میرویم، پس همراه ما باشید …
موضوعاتی که در این صفحه از روچی میخوانید:
اولین حرکت در ابتدا این است که با خود تکلیفتان را روشن کنید: چرا میخواهید تولیدی پوشاک راه بیاندازید؟ برای موفقیت در کار تولید پوشاک نباید ملاک اولتان درآمدزایی باشد، زیرا در این صورت، شاید نتوانید چنانکه باید و شاید در این مسیر موفق شوید و پیشرفت کنید. تولید پوشاک دارای فراز و نشیبهای فراوان و لازمهی آن صبر و بردباری است و پیش از هر چیزی به علاقه و حوصله نیاز دارد. پیشنهاد میکنیم در اول کار حتی به فکر زیان نیز باشید و خود را برای مقابله با مشکلات آماده کنید.
اولین مرحله در راه اندازی تولیدی لباس، مشخص کردن هدف است. فردی که می خواهد اقدام به راه اندازی تولیدی لباس کند اول از همه باید از خود بپرسد که به چه علت می خواهد تولیدی لباس راه اندازی کند؟
اگر پاسخ این سوال تنها درآمدزایی در این حرفه باشد این بدین معناست که این فرد به حرفه ی تولیدی لباس علاقه ی چندانی ندارد و همین مسئله می تواند در ابتدای راه برای او مشکل ایجاد کند زیرا اگر تنها هدف از راه اندازی تولیدی لباس درآمدزایی باشد ممکن است آن چنان که باید در این مسیر پیشرفت نکند.
پس از این که هدف خود از راه اندازی تولیدی لباس را مشخص کردید و زیان های احتمالی را پیش بینی کردید. حال وقت آن است که برای ورود به این حوزه برنامه ریزی کنید. آیا در هنگام راه اندازی تولیدی لباس می خواهید برند خود را داشته باشید یا از مشتری سفارش قبول کنید؟
به شما توصیه می کنیم که هر دوی این کارها را انجام دهید به این صورت که می توانید در ابتدای کار خود سفارش از مشتری قبول کنید بعد به تدریج با پیشرفت در کار خود می توانید برند خود را وارد بازار کنید.
اما نکته ی دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که با توجه به این پوشاک شامل پوشاک زنانه، بچگانه، مردانه و .. می شود باید مشخص کنید که برندی که قصد دارید از آن در بازار استفاده کنید می خواهد چه نوع پوشاکی تولید کند آیا پوشاکی که می خواهد تولید کند بچگانه است؟ ایا تصمیم به تولید پوشاک زنانه دارید؟
در زمان اجرایی کردن این فعالیت ، مواردی گریبان گیرتان خواهید شد که تصور نمی کردید اهمیت زیادی داشته باشد. مکان یک کارگاه تولیدی هم نظیر این موارد می باشد که باید با دقت و توجه خاصی به آن نگاه کرد. مثلا یک تولیدی که از هم صنفان و بازار کار خود دور است، هیچ گاه نباید انتظار زیادی از کارگاه و مشتریان خود داشته باشد. دوستانی بودند که پس از تغییر مکان به یک نقطه دورتر و نا مناسب ، با شکست در ادامه فعالیت مواجه شدند. برخی از نکاتی که در انتخاب مکان باید در نظر داشت بدین شرح می باشد:
اخذ جواز یک کارگاه بعد از تهیه ی ماشین آلات و مکان مورد بحث قرارا می گیرد و یکی از مهمترین پیش نیازهای هر تولیدی پوشاک است. هر صنفی برای خود یک اتحادیه و سازمانی دارد که جواز کسب آن فعالیت را صادر می نمایند. اخذ جواز کسب هم از مواردی است که بودنش اگر چه مزایای آنچنانی ندارد ولی اجباریست.
تولیدی های بدون جواز کانون توجه خطراتی هستند که شاید پس از وقوع غیر قابل جبران باشد. پیچیدگی ترسناکی ندارد ، مهم ترین آیتمی که این جواز احتیاج دارد پایان کار تجاری مکان به همراه سند یا قولنامه است. البته ناگفته نماند شرایط دیگری همچون ماشین آلات و پرسنل نیز مورد نیاز است. شما می توانید با مراجعه به اتحادیه مربوطه مثلا اتحادیه کشبافان یا تولید کنندگان پوشاک و تکمیل فرم های مربوطه ، این نوع جواز را اخذ کنید. (در صورت داشتن شرایط و آیتم های مندرجه در فرم ها)
برای جلوگیری از مشکلات احتمالی، اخذ مجوز اهمیت بالایی دارد. برای این امر میتوانید به اتحادیههای مربوطهی شهر خود مراجعه و با ارایهی مدارک، جواز کسب دریافت کنید. جواز کسب، اجازهنامهای است که طبق مقررات قانون نظام صنفی از طرف اتحادیهی صنوف تولیدی و خدمات فنی، به فرد صنفی برای ادارهی محل کسب شخصی داده میشود. در شرکتهایی که به ثبت رسیده است، پروانه به نام شرکت صادر میشود.
طبق اطلاعاتی که در این اتحادیه در مورد پروانه ی کسب ارائه داده است مدارکی که برای کسب این مجوز نیاز است عبارتست از :
لازم به ذکر است برای این که پرونده ی تقاضای پروانه کسب تشکیل شود حضور فرد متقاضی الزامی است.
کیفیت ، هزینه ، پیشرفت و آیتم های زیاد دیگر رابطه مستقیم با نیروها و کاگران یک کارگاه دارند. پس اگر خواهان پیشرفت هستید به چند نکته زیر توجه کنید:
و برش از موارد مهم تولیدی پوشاک است و تاثیر بسیاری در فروش دارد. الگوها میتوانند توسط برشکاران پرتجربه از روی یک نمونه لباس کپی شوند، همچنین می توان از الگوهای آماده یا طراحان الگو بهره گرفت.
برای یک تولیدی کوچک به ۳ الی ۴ چرخ خیاطی احتیاج دارید که شامل انواع زیر میشود: میز برش، راستهدوز، میاندوز، زیگزال. برای تکمیل فرایند تولید کارگاههای خیاطی کوچک، اماکن خدمات تولید زیادی وجود دارد که میتوانند عملیاتی همچون دکمه مادگی، گلدوزی، بخار، بستهبندی و غیره را انجام دهند.
مطلب کامل ما در این مورد، با عنوان ” لوازم مورد نیاز یک کارگاه تولیدی ” را از دست ندید.
هر نوع تولید در این عرصه ، دارای لوازم و ماشین آلات مخصوص خود می باشد . در اینجابرخی از لوازم کلی و متناسب با دوخت تریکو را برایتان بازگو می کنیم:
همانطور که در مقالات قبل به آن اشاره کردم ، سیر تولید به دو نحو سفارشی یا تولید برند خود انجام پذیر است . و اینکه بسیاری از تولیدی ها برای مقابله با شرایط سخت هر دو راه را در برنامه خود می گنجانند. سعی کنید رشته کاری خود را تخصصی تر کنید و در تولید خود فراتر از دو فصل نروید.
مطلب کامل ما در این مورد، با عنوان ” چگونه برای تولیدی خود بازاریابی کنیم؟ ” را هم مطالعه کنید.
البته خیلی از تولیدی ها روند چهار فصل را در پیش می گیرند که با مشکلی مواجه نشدند. ولی خب تخصصی تر بودن تولید مزایایی دارد که در طول انجام فعالیت خود متوجه خواهید شد. اگر گستردگی کار شما بالاست ، گنجاندن دوخت چهارفصل ممکن است برتری داشته باشد. از سفارش کار نترسید معمولا افراد سفارش دهنده ای که در سطح بالایی فعالیت دارند ، سفارشات یک فصل را در طول سال به شما خواهند داد. مثلا برخی از دوستان ما در طول سال مشغول به دوخت لباس های زمستانه هستند و در زمان مشخصی ، تمامی تولیدات خود را به فروش می رسانند.
سعی کنید برای جذب مشتری یا سفارش دهنده به دو مقوله قیمت و کیفیت ، توجه ویژه ای داشته باشید. رقیبان و هم صنفانی هم دارید که در اولویت های مشتری های شما هستند و در صورت نارضایتی از شما روی برمیگردانند به غیر از آن اصطلاحی که عمده فروشان استفاده میکنند این است : (جنس خوب روی زمین نمی ماند)
اگر برای برند خود تولید می کنید ، حتما مطالعه علمی و دقیقی روی بازار داشته باشید تا طبق نیاز و سلیقه بازار به تولید ادامه دهید. این یک بحث کاملا علمی و آماری می باشد که در هر منطقه ای مخصوصا ایران ، دارای تغییرات زیاد و مشکل سازیست که با یک تحلیل درست می توانید از آن به نفع خود استفاده نمایید.
چرخ ها و لوازم تولیدات از شاخص هایی پیروی می کنند که به هیچ عنوان نمی توان حدودی قابل درکی را برای آن مشخص نمود. مثلا مبلغ دستگاه دکمه مادگی یکی از همکاران ما که تخصصش فقط در زمینه ی تکمبل لباس (دکمه مادگی ، بخار و بسته بندی ) است ، ۵۸ میلون تومان می باشد ولی خب می توان این دستگاه را (نسبت به فعالیت خود )به مبلغ زیر دو ملیون نیز یافت کرد.
بنابراین اگر بخواهیم رنج پایین و مناسبی از این دستگاه ها خریداری کنیم هر چرخ به طور میانگین از دو ملیون تومان آغاز می گردد. (توجه داشته باشید که چرخ های صنعتی با چرخ های خانگی از لحاظ قیمتی قابل قیاس نمی باشند )
عملکرد تولیدیهای پوشاک به دو دسته تقسیم میشود:
ابتدا روش آسانی را در رابطه با ایجاد تولیدی لباس کوچک، مورد بررسی قرار میدهیم. این روش برای کارگاه خیاطی با تولیداتی که نیازمند دستگاههای مخصوص نیستند، مناسب است و میتوان با این روش، دوزندگی کوچکی را راهاندازی کرد.
این موارد نمونهای از سیر تولید، دوخت یک تیشرت ساده است: برش کار، درست کردن قابک، چسباندن قابک به پیش، وصل سرشانهها، وصل یقه، وصل آستین به صورت باز، دوخت بغل و زیر آستین، دوخت پایین کار، دکمه و مادگی و در آخر نخکشی، بخار و بستهبندی.
بعدی