تلفن پشتیبانی:
۰۲۵۳۸۸۶۱۱۵۹
|
فهرست بیامُد
ارسال ایمیل بیامُد از
لطفا ایمیل خود را وارد کنید تا عضو خبرنامه ما شوید!
دانلود نرم افزار بیامُد از
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به شرکت برنامه نویسی رابو می باشد.
تلفن پشتیبانی:
۰۲۵۳۸۸۶۱۱۵۹
|
فهرست بیامُد
ارسال ایمیل بیامُد از
لطفا ایمیل خود را وارد کنید تا عضو خبرنامه ما شوید!
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به شرکت برنامه نویسی رابو می باشد.
تاثیر تکنولوژِی بر مد
مراحل و فرایندهای دخیل در تولید پارچه، مانند تبدیل الیاف پنبه به نخ و سپس تبدیل این رشتهها به صدها پارچه زیبا، به نظر یک فرآیند پیچیده است. ما در این مطلب تمام این مراحل را به صورت ساده با شما مطرح خواهیم کرد...
تولیدی پوشاک
| 1402/09/22
انواع برش
برش های لباس و مدلهای انتخابی در لباس که مجموعهای از خطوط هستند، به دلیل ویژگیهای بصری و روانی خطوط میتوانند اساسیترین و موثرترین عامل برای متناسب تر نشان دادن اندام باشند.
کارگاه تولیدی
| 1402/09/22
کارگاه تولیدی پوشاک
این مقاله به عنوان راهنمای جامع تولید پوشاک و ایجاد تولیدی لباس محسوب میشود. از راهاندازی و اصول تولیدی لباس تا مدیریت، توسعه و بازار با شما خواهیم بود و مناباس باید رعایت کنید میرویم، پس همراه ما باشید …
کارگاه تولیدی
| 1402/09/22
پارچه نخی چیست ؟
پارچه نخی همان پارچه پنبه ای است که در زبان عامیانه میان له نشدن، به بیرون اشاره کرد.
به همین دلیل پارچه نخی بپاما در مورد الیافی که در پارچه نخی بوط تقسیم می شود.
انواع پارچه
| 1402/09/22
پارچه نخی
جنس نخی به چه پارچه ای می گویند؟ چیزی به اسم پارچه جنس نخی وجود ندارد؛ بلکه درست آن، پارچه پنبه ای است. نخی در واقع صفت برای پارچه است و نام پارچه محسوب نمی شود.ر توسط کارخانجات نساجی تولید می شوند.
انواع پارچه
| 1402/09/22
تولیدی پوشاک
| 1402/09/22
صنعت پوشاک نیز همچون سایر صنایع تولیدی از تاثیرات مثبت استفاده از تکنولوژی و تجهیزات مدرن بی بهره نمانده است. مجهز نمودن خطوط تولید به دستگاه ها و ماشین آلات مدرن و به روز از مشخصات مشترک چرخه تولید در میان تمام عرضه کنندگان معتبر انواع البسه در جهان است.
طراحی و ساخت ماشین آلات خط تولید با هدف رسیدن به الگوی خیاطی هوشمند از طریق مدیریت نرم افزاری در برش، دوخت، طراحی و ترکیب رنگ خودکار برای استفاده بهینه از فناوری در این صنعت است.
با اطمینان میتوان گفت که بانوان در هر جامعه ای مخاطبان اصلی صنعت مد و محصولات عرضه شده در این حوزه هستند. گرایش بیشتر زنان به استفاده از محصولات طراحی شده منطبق با اصول مد و طراحی های جدید از اصول پذیرفته شده در نزد کارشناسان این حوزه است.
به موازات این موضوع و از آنجا که صنعت تولید پوشاک از شاخه های تخصصی اصلی برای فعالان در صنعت مد است، نقش طراحی و تولید انواع البسه برای بانوان و تقسیم بندی های اصلی در بازارهای هدف این تولیدات یعنی انواع پوشاک زنانه به طور کلی تر و طراحی و تولید پوشاک دخترانه و بچه گانه برای سنین پایین تر نمود ویژه ای پیدا خواهد کرد.
میزان درآمدی که از محل صادرات منسوجات نصیب کشورهای صنعتی نظیر چین، آلمان، ایتالیا، هند و ترکیه میشود به وضوح نقش تکنولوژی و فناوری های مدرن را در رونق صنعت نساجی و به خصوص تولید پوشاک برای بانوان نمایان میسازد.
کشور ایران هم این قضیه خیلی می توان گفت عقب نیافتاده و توانسته طراحی های جدید و ترند رو روانه بازار جهانی کند.
طراحی و تولیدانواع پوشاک برای بانوان از کارکردهای صنعت مد در هر جامعه ای است.
ورود تکنولوژی به حوزه پوشاک؛ توصیه یا ضرورت
اینکه راه اندازی خطوط طراحی و تولید انواع لباس بر اساس آخرین متدهای برش، دوخت، رنگ آمیزی و چاپ به کمک پیشرفته ترین تجهیزات و دستگاه های موجود در بازار از سوی تمامی کمپانی های معتبر تولید پوشاک در دنیا به صورت یک خط مشی و سیاست کلی در دستور کار قرار دارد، نشان از پذیرش امکان رقابت و پیشرفت در سایه تکنولوژی از سوی بزرگان این عرصه است.
بدون شک عدم توان تولید کنندگان داخلی لباس در پوشش دادن نیاز بازارهای مصرفی در داخل کشور و عدم موفقیت در عرصه صادرات پوشاک ریشه در گرایش واحدهای کوچک و بزرگ تولیدی بر تولید به روش سنتی دارد. درست است که رقابت در عرصه مد و لباس نیازمند تمرکز بر شاخصه های فراوانی است ولی با درک صحیح از تفاوت های تولید به روش سنتی و مدرن بر نقش پر رنگ تکنولوژی در رشد این صنعت و ارتقاء کیفیت تولیدات خواهیم رسید.
بیشترین جنبه مثبت تاثیر تکنولوژی بر مد و پوشاک از حیث کاهش هزینه های تولیدی و رسیدن به حجم تولید بالاتر در زمان کمتر خواهد بود. خطوط تولید مکانیزه تمامی مراحل تولید لباس را از مرحله برش پارچه بر اساس الگوی تعیین شده، دوخت، ترکیب رنگ و چاپ بر روی پارچه تا رسیدن به خروجی نهایی بر اساس مدیریت و برنامه ریزی نرم افزاری انجام میدهند که این پروسه با کاهش نقش نیروی کار انسانی موجب افزایش سرعت و اندازه تولید، کاهش ضریب خطا و بهبود و یکدست شدن کیفیت محصول نهایی خواهد شد.
در ادامه برای درک بهتر از امتیازات تولید بر مبنای فناوری صنعتی مدرن در قیاس با شیوه سنتی مرسوم در کارگاه های تولیدی به بیان تیتر وار این مزایا خواهیم پرداخت.
به مرور استفاده از تکنولوژی 3 بعدی در این حوزه از طراحی پوشاک مفهومی فراتر رفته و این فناوری جای خود را در ویترین محصولات رونمایی شده سالیانه پیدا نموده است.
اگرچه رواج یافتن استفاده از البسه تولیدی با این فناوری در سطح گسترده نیازمند تعامل و هماهنگی بیشتر بین طراحان و مصرف کنندگان این حوزه میباشد، ولی ویژگیهای منحصر به فرد در طراحی و تولید سه بعدی لباس آینده این شاخه از نساجی را امیدوار کننده میسازد.
فرآیند طراحی بر اساس اسکن سه بعدی بدن انسان و استفاده از مواد بازیافتی مثل پلاستیک و خرده های کاغذ در ترکیب با نانو فیبرها چشم انداز روشنی برای گسترش این فناوری ترسیم میسازد.
در مجموع این تکنولوژی با شروع تصویر برداری جامد و دگرگونی در مسیر چاپ تصویر بر روی پارچه تا ساخت پرینترها و ماشین آلات تولید پوشاک سه بعدی تحولات قابل توجهی را در طی چهار دهه به خود دیده است.
ظهور فناوری چاپ سه بعدی در صنایع مد منجر به توجه و بحث در مورد تأثیرات آینده آن ، رویکردهای جدید و چالش های مربوط به یکپارچه سازی زنجیره تامین آن شده است. هدف از این مطالعه مفهومی بررسی تأثیرات و چالش های بالقوه تلفیق روش های ساخت مستقیم دیجیتال ، به ویژه چاپ سه بعدی (3DP) ، در صنعت مد است.
برای شناخت و سازماندهی چنین ادغامی ، ابتدا ماهیت ساخت دیجیتال مستقیم (DDM) را در تقابل با رویکردهای ساخت سنتی بررسی می کنیم. پس از آن ، یک مدل مفهومی اعمال شده در صنعت مد یکپارچه DDM برای حل این تغییر پیشنهاد شد.
با توجه به 3DP ، چهار حوزه از تأثیرات مستقیم و غیرمستقیم آن محتاطانه مورد بررسی قرار گرفت ، که در درجه اول بر روی 1 طراحی و توسعه محصول ، 2 تهیه و تولید ، 3 خرده فروشی ، توزیع و مصرف کننده ، و همچنین 4 بهینه سازی پایداری.
چالش های بالقوه یکپارچه سازی 3DP ، که در نهایت به الگوی DDM منجر می شود ، در هر یک از این مناطق نیز ارزیابی شد.
فراتر از تأثیرات و چالش های شناسایی شده ، این مدل مفهومی پیشنهادی در نهایت به منظور کمک به ایجاد زمینه ، بررسی موضوعات تحقیقاتی آینده و برنامه های درسی برای حوزه مد که یکپارچه سازی DDM است ، با تمرکز بر فناوری 3DP.
تولید انبوه البسه سه بعدی در مسیر آینده صنعت مد و پوشاک موثر خواهد بود.
در پایان با تاکید بر نقش با ارزش صنعت پوشاک در ایجاد اشتغال در سطحی وسیع و بازده و ارزش افزوده قابل توجه صنعت نساجی، انتظار میرود با توجه بیشتر به بهبود فرآیند تولید در کارخانه های بزرگ داخلی و به تبع آن کارگاه های تولیدی کوچک از ظرفیت های نهفته در این بخش برای بی نیازی بازار داخل از واردات بی رویه و ترسیم افق بلند مدت برای صادرات منسوجات بهره برد.
بعدی